ရိုုးရာဂီတတြင္ တူရိယာအသစ္မ်ား ထည္႔သြင္းတီးခတ္ေသာအခါ အႏုုရသပိုုင္းဆိုုင္ရာ လိုုက္ဖက္စပ္အပ္မွႈ႕ကိုု ခ်န္လွပ္ထားေလ႔ရွိသည္။ ဂီတပညာရွင္မ်ားသည္ ရသေျမာက္ျခင္း ေျပျပစ္ေခ်ာေမြ႔ ပနံရလွပျခင္းထက္ အသစ္အဆန္းတီထြင္လိုုျခင္း၊ အေတြ႔အၾကံဳ ရသသစ္ေပးလိုုျခင္း၊ ပရိသတ္ကိုုဆြဲေဆာင္လိုုျခင္း၊ ေခတ္မွီလိုုျခင္းဟူေသာ အခ်က္မ်ားကိုုသာ အသားေပး အေလးမူၾကသည္။ ဤသိုု႔ျဖင္႔ ရိုုးရာတူရိယာမ်ားေနရာတြင္ Violin, Cello, Guitar, Keyboard စသည္႔အေနာက္တိုုင္းတူရိယာမ်ား ၀င္ေရာက္ေပါင္းစပ္လာေလသည္။ ေခတ္ေပၚတူရိယာမ်ားတြင္ ကီးဘုုတ္သည္ အသံုုးအတြင္က်ယ္ဆံုုး တူရိယာဟုုဆိုုရေပမည္။
အျခားတူရိယာမ်ား၏ အသံကိုု တုုပႏိုုင္ျခင္း ႏွင္႔ အျခားအသံမ်ဳိးစံုုဖန္တီးႏိုုင္ျခင္းတိုု႔ေၾကာင္႔ပင္ျဖစ္သည္။ အဆင္႔ျမင္႔နည္းပညာအသံုုးျပဳထားသျဖင္႔ အသံမ်ားကိုုမွတ္သား ေပါင္းစပ္ႏိုုင္ျခင္း၊ သိုုေလွာင္ႏိုုင္ျခင္းစေသာ အခ်က္မ်ားေၾကာင္႔ ရိုုးရာတူရိယာမ်ားေနရာတြင္ အစားထိုုးအသံုုးျပဳလာၾကရာမွ ေနာက္ပိုုင္းတြင္ မရွိမျဖစ္လိုုအပ္လာေလသည္။ တဖန္ ကီးဘုုတ္ကိုုအသံုုးျပဳျခင္းျဖင္႔ ဂီတသစ္ဟူ၍လည္း ဆိုုႏိုုင္လာေလ၏။ ဖြဲ႔ျဖဳိးဆဲအေရွ႔ေတာင္ အာရွႏိုုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ကီးဘုုတ္သည္ ေခတ္မွီျခင္း၏ သေကၤတျဖစ္သည္။ ေခတ္ေပၚနည္းပညာ၏ သရုုပ္သကန္လည္းျဖစ္၏ Octave ႏွစ္ခုု သံုုးခုုသာပါရွိေသာ ကေလးကစားစရာဆန္ဆန္ ကီးဘုုတ္မ်ားပင္လွ်င္ အခ်ဳိ႕ ရိုုးရာတူရိယာမ်ား၏အသံကိုု တုုပႏိုုင္ျခင္း အသံေျမာက္မ်ားစြာကိုု တျပိဳင္နက္ တီးခတ္ႏိုုင္ျခင္းတိုု႔ေၾကာင္႔ ကီးဘုုတ္ကိုု အသံုုျပဳတီးခတ္ျခင္းျဖင္႔ ေခတ္ေပၚေတးဂီတဟူေသာ တံဆိပ္ကိုု ခပ္ႏွိပ္လာၾကသည္။ ေဟာင္းႏြမ္းေဆြ႔ေျမ႔ေနေသာ ဂီတအျဖစ္မွ ဆြဲထုုတ္ကယ္တင္ေသာ ေက်းဇူးရွင္ၾကီးပါတကား……(Campur Sari: A Reflection/Rahayu Supanggah)
အျခားတူရိယာမ်ား၏ အသံကိုု တုုပႏိုုင္ျခင္း ႏွင္႔ အျခားအသံမ်ဳိးစံုုဖန္တီးႏိုုင္ျခင္းတိုု႔ေၾကာင္႔ပင္ျဖစ္သည္။ အဆင္႔ျမင္႔နည္းပညာအသံုုးျပဳထားသျဖင္႔ အသံမ်ားကိုုမွတ္သား ေပါင္းစပ္ႏိုုင္ျခင္း၊ သိုုေလွာင္ႏိုုင္ျခင္းစေသာ အခ်က္မ်ားေၾကာင္႔ ရိုုးရာတူရိယာမ်ားေနရာတြင္ အစားထိုုးအသံုုးျပဳလာၾကရာမွ ေနာက္ပိုုင္းတြင္ မရွိမျဖစ္လိုုအပ္လာေလသည္။ တဖန္ ကီးဘုုတ္ကိုုအသံုုးျပဳျခင္းျဖင္႔ ဂီတသစ္ဟူ၍လည္း ဆိုုႏိုုင္လာေလ၏။ ဖြဲ႔ျဖဳိးဆဲအေရွ႔ေတာင္ အာရွႏိုုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ကီးဘုုတ္သည္ ေခတ္မွီျခင္း၏ သေကၤတျဖစ္သည္။ ေခတ္ေပၚနည္းပညာ၏ သရုုပ္သကန္လည္းျဖစ္၏ Octave ႏွစ္ခုု သံုုးခုုသာပါရွိေသာ ကေလးကစားစရာဆန္ဆန္ ကီးဘုုတ္မ်ားပင္လွ်င္ အခ်ဳိ႕ ရိုုးရာတူရိယာမ်ား၏အသံကိုု တုုပႏိုုင္ျခင္း အသံေျမာက္မ်ားစြာကိုု တျပိဳင္နက္ တီးခတ္ႏိုုင္ျခင္းတိုု႔ေၾကာင္႔ ကီးဘုုတ္ကိုု အသံုုျပဳတီးခတ္ျခင္းျဖင္႔ ေခတ္ေပၚေတးဂီတဟူေသာ တံဆိပ္ကိုု ခပ္ႏွိပ္လာၾကသည္။ ေဟာင္းႏြမ္းေဆြ႔ေျမ႔ေနေသာ ဂီတအျဖစ္မွ ဆြဲထုုတ္ကယ္တင္ေသာ ေက်းဇူးရွင္ၾကီးပါတကား……(Campur Sari: A Reflection/Rahayu Supanggah)
No comments:
Post a Comment